Bridgeleerboek voor iedereen

Achtergronden bij de opzet van het Bridgeleerboek  

Er is bij het schrijven van dit bridgeleerboek is optimaal rekening gehouden met en het didactisch model dat door de Nederlandse Bridgedocenten wordt gepropagandeerd en het biedsysteem Standaard Hoog.

 

praktisch naslagwerk

Bridgeleerboek: leuk maar ook moeilijk

Aanpak

Om voor de doelgroep (50+) de drempel om te leren bridge (en daarmee het NBB- lidmaatschap) zo laag en plezierig mogelijk te maken, is een op deze doelgroep afgestemd didactisch model vereist.

Bridge is een denksport. Bridge leren gaat niet ‘vanzelf’. Bridge leren kost tijd en energie.

 

 

 

Principes NBB-didactiekboek Leergericht Bridgeles Geven:

  • eerst leren spelen, daarna leren bieden
  • terminologie: raapslagen, snijden, kanskaarten, ..
  • van eenvoudig (deel 1) naar complex (later in deel 1 of in deel 2)
  • eerst verwerken van nieuwe theorie (oefeningen) en daarna pas toepassen (oefenspellen)

Overzichtelijk en behapbaar

  • Beperkt aantal leerstapen per hoofdstuk
  • Één leerstap per bladzijde
  • Beschrijving van de speeltechniek/biedafspraken
  • zo veel mogelijk voorbeelden
  • samenvatting in kader onderaan de bladzijde

Inslijpen denkroutines voor het spelen en het bieden:

  • het afspelen;
  • het openingsbod;
  • het verder bieden.

Inschrijven?

Voor deel I: Klik hier         Voor deel II: klik hier

Velden met een * zijn verplicht